تحلیل کسب و کار
تجزیه وتحلیل کسبوکار روشی است که با تعریف نیازها و پیشنهاد راه حل هایی که ارزشی را برای ذینفعان ایجاد می کند، تغییر را در یک سازمان ایجاد می کند.
امروزه کسب و کارها، با مشکلات و فرصت های فراوانی روبرو هستند که این مشکلات و فرصت ها، نیازمند بررسی و تحلیل کسب و کار دقیق دارد. یکی از استانداردهای آنالیز و تحلیل کسب و کارهای امروزی، استاندارد BABOK است که به منظور عارضه یابی و تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق کسب و کارها، سازمان ها، واحدها، پروژه ها و عملیات استفاده می شود.
وظیفه تحلیلگر کسب و کار، شناسائی عارضه ها، فرصت ها، الزامات و همچنین نیازمندیهای واقعی کسب و کار، سازمان، واحدهای سازمان و همچنین پروژه ها و عملیات سازمان است. همچنین وی ، تغییر در کسب و کار را از طریق ارائه راهکارهای اجرائی برای رساندن از وضع موجود به وضع مطلوب، مدیریت می نماید. وضع مطلوبی که در آن ارزش افزوده ای برای ذی نفعان آن کسب و کار (سرمایه گذاران، سهامداران، هیات مدیره، مدیرعامل، مدیران اجرائی، کارمندان، مشتریان و کاربران) حاصل شود. این ارزش افزوده، می تواند در قالب سود بیشتر، هزینه کمتر، رضایتمندی بیشتر، چابکی ، وفادارسازی مشتری و یا سایر عوامل بدست آید.
ارائه دهندهگان : امیرحسین ضیغمینژاد – متین احمدی | تیم توسعه کسبوکار هرمس
وبینار تحلیل و توسعه کسب وکار مبتنی بر روش تحلیلی BABOK | پارت اول | امیرحسین ضیغمی نژاد
وبینار تحلیل و توسعه کسب وکار مبتنی بر روش تحلیلی BABOK | پارت دوم| متین احمدی