خانه » مقالات برتر مجله کسب و کار هاروارد در 100 سال اخیر

مقالات برتر مجله کسب و کار هاروارد در 100 سال اخیر

توسط گروه مشاوران هرمس
100 مقاله هاروارد

خشایار قدیری نژاد | مدیرعامل گروه مشاوران هرمس |

زمانی که هاروارد بیزینس ریویو برای اولین بار در قرن پیش منتشر شد، به ویترینی از مقالات و ایده های بدیع و مبتکرانه برای حوزه ً نسبتا جدید مدیریت کسب وکار تبدیل شد.

هاروارد بیزینس ریویو از بهترین مقاصد برای مطالعه در ارتباط با تفکر مدیریت هوشمند است و اکنون در صدمین سالگرد خود، این کتاب، یادبودی از تأثیرگذارترین مقالاتی است که طی این سال ها در آن منتشر شده است.

این مجله  برخی از تأثیرگذارترین مقالات و دیدگاه های مدیریتی درتاریخ تجارت مدرن را منتشر کرده است که این مجموعه گزیده‌ای از مقالات برجسته آن است. سعی شده تا مقالاتی برگزیده شوند که در طول تاریخ و با گذر زمان بر صحت علمی آنها شک و شبهه ای وارد نشده باشد و همچنان از نظر علمی معتبر باشند. این کتاب قرار نیست تاریخچه‌ای از  HBRباشد، بلکه مجموعه یا ویترینی از بهترین و ماندگارترین مقالات  HBRاست. به همین جهت احتمال میرود در انتخاب مقاله های منتخب، سوگیری‌هایی ایجاد شده باشد. تنها ۵ مقاله از ۳۰ مقاله ارائه شده، مربوط به ۶۰ سال اول تأسیس  HBRاست، در حالی که ۹ مقاله مربوط به سال ۲۰۱۵ یا بعد از آن است و این موضوع می‌تواند نمایانگر میزان تغيير نگرش و دیدگاه ها در علوم مدیریتی در گذر زمان باشد.

مقالاتی که در سال‌های دور منتشر می‌شدند، تمرکزشان بر روی محوریت مسائل محدود بود، سوگیری داشتند و یا مطالبی را ارائه می دادند که با گذر زمان مشخص می شد که صرفا بینشی زودگذر بودند. این روزها HBR مقالات متعددی را در حوزه استراتژی، مدل های کسب وکار، مدیریت تغيير و ترندهای فناوری منتشر می‌کند و همه اینها موضوعاتی هستند که به طور گسترده با علایق عمده مخاطبان این روزهای HBR مطابقت دارد.(هاروارد بیزینس ریویو ماهانه ۱۱ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد از وب سایت خود دارد و به آنها خدمت ارائه می‌دهد.

اینکه شما یکی از طرفداران و دنبال کنندگان قدیمی HBR هستید و یا برای اولین بار نام آن را می‌شنوید، تفاوتی ایجاد نمی کند؛ این کتاب و مقالات آن، شاید پایه و اساس تمام آنچه که شما برای درک حیاتی‌ترین و معتبرترین ایده‌ها و نگرش‌ها در حوزه مدیریت نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

*** دانلود خلاصه فارسی ***

*** دانلود نسخه کامل انگلیسی***

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید