هوش تجاری (Business intelligence)
نسل چهارم صنعت موج عظیمی از دادههای خام را به سمت کسبوکارها سرازیر کرده است. این دادههای پراکنده و گسترده عدم قطعیت محیطی را افزایش داده و باعث سردرگمی مدیران می شود. مدیریت داده ها یکی از اصلیترین چالش های کسب و کارها در مسیر تحول دیجیتال است. هوش تجاری(BI) با گردآوری و پایش بهینه دادههای کلیدی فرصت بهره بردن از مزایای تحول دیجیتال برای کسبوکارها فراهم میکند . ما در هرمس با بکارگیری ابزارهای مانند هوش تجاری(BI)، هوش مصنوعی(AI) بصیرتی از گذشته، حال و بینشی از آینده را در اختیار مدیران قرار میدهیم تا با پیادهسازی هوش تجاری خلاء اطلاعاتی بین مدیران میانی و ارشد را از بین برده و اطلاعات کلیدی مورد نیاز مدیران را هر لحظه و در هرسطحی و با کیفیت بالا در اختیار آنان قرار دهیم.
دلایل اهمیت BI
ما به دلایل مختلفی استفاده ازBI را به همه سازمانها پیشنهاد میدهیم که مهمترین آنها عبارتند از:
- BI نیاز به تصمیمگیری سریع را پاسخ میدهد.
- BI مجموعه دادههای فراوان را به شکل قابل استفاده در میآورد.
- BI مزایا خاص صنعت را ارائه میدهد.
- BI برای عصر شناختی و هوش مصنوعی در حال تکامل است.
مراحل پیاده سازی BI
ما در هرمس بعد از مراجعه سازمانها برای پیادهسازی BI مراحل زیر را با حساسیت زیاد طی میکنیم :
- گردآوری داده (Data Gathering) : گردآوری دادهها در تمامی سطوح
- تمیز کردن داده (Data Cleaning):طبقهبندی دادهها و حذف دادههای غیر مفید(Useless Data)
- آنالیز دادهها (Data Analytics): بررسی دادهها به شکل سودمند
- تصویر سازی دادهها (Data Visualization: ارائه گزارشات سودمند براساس دادهها
2 دیدگاها
سلام مطالب ارزنده بود و لذت بردم ضمن عرض خدا قوت از شما برای ارائه مطالب سپاسگزارم.
سپاس